2011. május 31., kedd

Vezető nélküli jármű, magyar-rétoromán nyelvrokonság, csupasz zsemlék

Vezető nélküli jármű

Ezt nézzétek meg!
Operációkutatás órán számolás helyett erősen az elméleten van a hangsúly (amit én nagyon nehezményezek) és az útvonal tervezésnél a hamburgi kikötő sofőr nélküli járműveiről tanultunk. Ezek az okos gépek a rakpartról a raktárba szállítják a konténereket az előzetesen beprogramozott koordináták alapján.
Ez a videó pedig azt mutatja be, hogy milyen látvány tárul a daruban dolgozó hajót ki- és bepakoló személyzet elé. Természetesen női alkalmazottakkal :)


A magyar és a rétoromán rokonnyelv?

Jött egy új lány a német csoportba, akinek térdig érő raszta haja van. Svájc francia nyelvterületéről való. Megkérdeztem tőle, hogy beszél-e rétorománul. Erre csak legyintett és azt mondta, hogy senki nem beszél rétorománul. Látván, hogy erősködöm, megkérdezte honnan való vagyok. Mondtam, hogy magyar. Ekkor egy "aha, minden világos, akkor mindent értek" tekintettel nézett rám, de akkor meg én nem értettem mire gondol. Kérdésemre azt mondta, hogy a magyar és a rétoromán nyelvnek vannak közös szavai, azt hitte, hogy ezt én is tudom, és azért érdeklődtem. Próbáltam ennek utána járni a neten, de semmilyen anyagot nem találtam, ami egy szövegben említeni e két nyelvet. A rétoromán az újlatin nyelvek nyelvcsaládjába, a magyar pedig a finnugorba tartozik.


Csupasz zsemlék

Németországban egy hete jelent meg az EHEC baktérium által okozott hasmenés járvány. Az én iskolámban és ismeretségi körömben nincs senki, aki megbetegedett volna. A hatóságok megtették a lehetséges óvintézkedéseket, a gusztusos szendvicseket áruló pékségek pedig elővigyázatosságból minden zöldséget mellőzve csupasz zsemléket árulnak. 
Nagyon fura, hogy így milyen egyhangú a kínálat :) A sok színes uborka, paradicsom, saláta tette olyan vonzóvá a szendvicseket, most meg vajas zsemléket árulnak egy szelet hússal vagy sajttal.
Nekem nagyon nehéz lesz így táplálkozni, az biztos... :(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése