2011. május 6., péntek

Kikötő születésnap, hajófelvonulás, ágyúlövések

A hamburgi kikötő 822 éves. E jeles nap alkalmából nagyon sok szép hajó vonul fel tiszteletét adva. A három napos ünnepen rengeteg különböző programmal készültek a szervezők: itt Hamburgban egyszerűen nem lehet unatkozni, mindig történik valami.

Bár nagyon sokat kell tanulnom, gondoltam péntek délután spanyol óra után kinézek a kikötőbe. Nem tudtam, hogy mire számíthatok, miután a Múzeumok éjszakáján alig voltak résztvevők. Ezzel szemben itt nagyon gyanús volt, hogy rengetegen szálltak le a kikötő megállónál a vonatról: özönlött a tömeg. A hangulat nagyon vásári volt:  volt sok-sok árus, akik kolbászt, mézeskalácsot, sült krumplit, cukorbevonatú almát, főtt kukoricát, perecet és egyéb finomságokat árultak. Volt két óriáskerék, dodzsem, ugrálók, színpadok és más vidámparki játékok.

Közelebb érve a vízhez, láttam, hogy az emberek gyülekeznek és valamit nagyon várnak. Olvastam róla, hogy a Queen Mary 2, egy nagy híres hajó is jön, gondoltam talán arra várnak.

Pont jókor érkeztem, mert nemsokára kezdődött a felvonulás. Négy-ötösével jöttek a hajók: nagyon sok vitorlás: két-, három árbocosak; sok múzeumi darabot is vízre eresztettek; teljesen szürke, teljesen zárt, kicsit szögletes katonai hajók; jégtörők; tűzoltó hajó (ő nagyon érdekes volt: 8 különböző irányba "fröcskölte" a vizet olyan 20 méter magasságba); voltak gőzhajók; volt olyan hajó, amiről, ágyúgolyókat lőttek ki; voltak nagy utasszállító hajók; mindeközben helikopterek és katonai repülőgépek repdestek a fejünk fölött. A vízen fennakadás nélkül közlekedtek a menetrend szerinti utasszállító hajók (itteni bkv bérlettel igénybe vehetőek), az egyik, szigeten lévő színház hajói és a kikötőtúrát szervező hajók is, ezenfelül sok helyi lakos beült a kis motorcsónakjába vagy nagy jachtjába (sokaknak van) és a felvonuló hajókkal szembe úszott.

A hajófelvonulás kezdetekor elénekeltük a hamburgi himnuszt, majd egy Lengyelországból érkezett hajó tiszteletére a lengyel himnuszt. Sok hajó úszott fel Hollandiából, úgyhogy természetesen az ő himnuszukat is meghallgattuk. Volt még dán zászlós hajó, orosz hajók, norvég hajók.

Nagyon érdekes volt. Nekem, aki nem nagy kikötő közelében nőtt fel, egy idő után kezdett megterhelően sok lenni az a hajómennyiség, ami szemeim elé tárult, és úgy döntöttem olyan 250-300 hajó megtekintése körül, hogy eljövök. 

Itthon megnéztem neten: a Queen Mary 2 csak vasárnap este jön. Lehet, hogy kimegyek...
Best of Queen Mary 2
Queen Mary 2

Hafengeburtstag Schiffe

Ilyen sok hajó jött egyszerre...

Hafengeburtstag Parade

Hafengeburtstag Schlepperballett
Ilyen sok ember volt... (kb. 1 km hosszan)

Schiffe Hafengeburtstag
Szürke katonai hajó, amin vigyázz állásban sorakoztak az egyenruhások

Die große Einlaufparade zum Auftakt des Hamburger Hafengeburtstages 2011
Vitorlások

Die große Einlaufparade zum Auftakt des Hamburger Hafengeburtstages 2011
Tűzoltó hajó

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése